Wycieczka do Budapesztu

W dniu 7,8 i 9 czerwca, my, uczniowie klasy 1a i 1c uczestniczyliśmy w wycieczce do Budapesztu.

Podróż rozpoczęliśmy od zwiedzania Placu Bohaterów -najpiękniejszego reprezentacyjnego placu stolicy. Zamek Vajdahunyad oraz zachwycający Parlament również bardzo nam się  spodobał. Następnie udaliśmy się do hotelu, by zregenerować siły na następny, pełen wrażeń dzień ;)

Kolejnym etapem naszej wycieczki było zwiedzanie wspaniale prezentującego się kościoła Koronacyjnego króla Macieja oraz wzgórza Gellerta, z którego roztaczał się przepiękny widok na panoramę Budapesztu! W planie wycieczki nie zabrakło również zwiedzania zielonych płuc Węgier, czyli wyspy św. Małgorzaty. Sądzę jednak, ze najbardziej wyczekiwanym punktem dnia był wieczorny rejs po Dunaju. Z pewnością wywarł na wszystkich wielkie wrażenie.

W ostatnim dniu naszej podróży, odwiedziliśmy jedyne w Europie-muzeum Marcepanu oraz muzeum miniatur, w którym przez szkła powiększające można było obejrzeć dzieła wielkości ziarnka ryżu!

Powrót do domu był trudny, ponieważ wszystkim wycieczka bardzo się spodobała. Nauczyliśmy się wielu nowych rzeczy i na własne oczy zobaczyliśmy wspaniałe budowle. Warto wspomnieć, iż przez cały czas wszystkim dopisywał rewelacyjny humor ;)

Wycieczkę zorganizowały profesorki Beata Mąsior, Izabela Ciołczyk, Bogusława Kidawska.